Någon dag efter alla hjärtans dag.

Februari och min mjölk går ut imorgon, noterade jag nyss. Jaha annars då? Jo vars det snöar och jag hatar det. Trodde att våren var här i söndags, det var vamt och jag kunde knäppa upp jackan för första gången det här året. Jag gick och köpte en dyr take away kaffe och kände hur guldkanten i min vardag glimmade lite extra mycket. Gick hem från stan, rökte en cigg och drog djupa andetag. Tänkte att fasen vad livet är gött.
Sen sa det typ pang och det började snöa, smälta och frysa till is. Nu ligger stans gator begravda av is. Fan. Nåväl vi får väl vänta lite till innan vi kan knäppa upp våra jackor igen.
Men trots att det snöar och jackorna är stängda så går livet rätt bra. Jag har gått och blivit pirrig i magen. Alltså inte det att jag lider av dålig mage utan det sitter i hjärtat denna gången. Så jävla ovant. Hur fan går det till? Plötsligt händer det. Och jag vann inte på lotto denna gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0