07/22

Vakna svettig, lakan runt kroppen.
Drar handen genom håret.
På sig själv.
Andas ut, andas in, andas i en fyrkant.
Fan. Misslyckas med fyrkants andningen.
Till och med det.
Tänker att detta är bra.
En början.
Dags att radera.
Ändra sin vardag.
Somnar om.
Vaknar och försöker komma på vilken säng jag är i.
Min eller din.
Min.
Så konstigt, jag var säker på att jag var hos dig.
En gammal vana.
Fan, jag skulle ju radera just ja.
Sluta tänk.
På dig.
Fan.
Där kom du igen.
Vad gör du?
Radera!
Undra om du har vaknat nu?
Radera!
Tänk på mig själv.
Vad vill jag äta?
Ingenting.
Undra om du vill ha te?
Radera!
Fan jag är visst dåligt på det här.
Jag vill iallafall inte ha te, jag vill ha kaffe.
Du hatar kaffe.
Vad fan, Radera!
Radera radera radera!
Jag tänker om.
Jag skall börja tänka på någonannan.
Det finns ju en.
Han gillar mig.
Han lägger armen om mig precis sådär som man vill.
Han har läst på om teater för att jag gillar det.
Bara en sån sak.
Han kysser mig på stan sådär som man vill.
Kommer ihåg när vi kysstes på stan.
Men det var längesedan nu.
Nu kysser vi andra på stan istället.
Radera för i helvete!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0